C'est nouveau. C'est dans la nature.

Omega-3 DHA en Alzheimer

Het Nationaal Instituut voor Ouderdom, dat deel uitmaakt van het NIH (National Institute of Health), het Amerikaanse Ministerie van Volksgezondheid, laat nieuwe onderzoeken uitvoeren om de rol van omega-3 bij de ontwikkeling van de ziekte van Alzheimer te beschrijven.



Talrijke beschikbare studies in de wetenschappelijke literatuur suggereren dat omega-3 een weldadige werking kan hebben op de hersenen en daarmee het risico van de ontwikkeling van de ziekte van Alzheimer zou kunnen verminderen.


Er is veel voorbereidend werk uitgevoerd bij dieren en het is belangrijk de bewijzen te consolideren door de uitvoering van een strikt klinische studie bij de mens.


Deze studie zal uitgevoerd worden op het gehele Amerikaanse grondgebied en gefinancierd worden door de Amerikaanse overheid; hier doen 400 mensen van boven de 50 aan mee, die reeds lichte symptomen van de ziekte van Alzheimer vertonen.

De patiënten ontvangen ofwel  DHA, ofwel een placebo en moeten een serie tests ondergaan om de staat van hun kenfuncties te kunnen beoordelen. Verder zullen biologische tests uitgevoerd worden om de ontwikkeling van de ziekte te kunnen volgen.



Het doel van dit onderzoek is om na te gaan in welke mate de toevoeging van omega-3 vetzuur van het type DHA de ontwikkeling van de afname van de kenfuncties bij deze patiënten, die over een periode van 18 maanden gevolgd worden, kan afremmen.


>>> Retour